gdzie znaleźć klientów

Gdzie znaleźć klientów? Np. u konkurencji…

Zapewne słyszałeś przysłowie „każdy kij ma dwa końce” – ta mądrość ludowa jest doskonałą ilustracją triku sprzedażowego, który dziś zamierzam Tobie ujawnić. Pewnie nie raz zastawiałeś się nad tym gdzie znaleźć klientów. Być może w swoich rozważaniach zastawiałeś się co zrobić, aby „zaatakować” bazę klientów swoich konkurentów. W zależności od branży w jakiej działasz, mogłeś napotkać na pewne istotne ograniczenie tj. niemożność łatwego pozyskania takiej bazy. Są jednak pewne rozwiązania, które mogą w tym pomóc…

Zanim jednak o tych rozwiązaniach, spróbuję wyjaśnić „niewtajemniczonym” dlaczego baza klientów konkurencji może być „atrakcyjna” również i dla nas. To proste, jeżeli ktoś już przed nami przekonał klienta do zakupu analogicznego rozwiązania do naszego, można przyjąć, że wykonał za nas połowę pracy związanej z poszukiwaniem i przekonaniem klienta do zakupu. Całkiem możliwe, że aby tego dokonać, nasz konkurent zainwestował spore środki w marketing, których my już nie musimy wykładać…

Przykłady

A teraz o tym, jak pozyskać te dane – podam tylko 3 przykłady, które powinny wystarczyć do tego, aby zainspirować Ciebie do poszukiwania kolejnych sposobów na wyciągnięcie interesujących danych.

  1. Konkurs ofert – załóżmy, że organizujesz konkurs ofert i zapraszasz do udziału kilku swoich konkurentów, naturalnie nie robisz tego pod swoim podstawowym brandem, a posiłkujesz się innym. Definiujesz kryteria, którymi będziesz się kierował i prosisz m.in. o przedstawienie listy kluczowych klientów, u których mógłbyś zweryfikować jakość świadczonych usług. Może to być np. w formie listów referencyjnych, itp…
  2. Strona www – tak wiele przedsiębiorstw eksponuje nazwy klientów, z którymi współpracuje. Z pewnością jest to powód do dumy z jednej strony, z drugiej nic innego jak wskazanie potencjalnego targetu dla swoich konkurentów…
  3. Kup bazę – nie w każdej branży to jest możliwe, ale istnieją podmioty, jak np. biura informacji gospodarczej, czy dostawcy baz danych przedsiębiorstw. Możesz kupić bazę definiując precyzyjnie zakres danych i w ten sposób możesz uzyskać interesujące Ciebie rekordy…

Podsumowanie

Koszt pozyskania nowego klienta jest wysoki, może warto pomyśleć nad ich optymalizacją i wykorzystać jedną z w/w niekoniecznie pasożytniczych form. W końcu jak mówi inne przysłowie „business is business”.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie:

Szczególnie polecamy te w zakresie:

  • Konkurencji – jak jeszcze możesz ją wykorzystać, by optymalizować swoje wyniki?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.