jak zbić obiekcje klienta nie mam czasu jestem zadowolony z obecnego dostawcy

Jak zbić obiekcje klienta? Jestem zadowolony z obecnego dostawcy. Nie mam czasu. 5/5

Sprzedaż można porównać do zaciętej walki, walki o klienta. Bardzo często jest tak, że fajni klienci już „gdzieś są”. Co zatem można zrobić, żeby ich „wydrzeć” od konkurencji? W tym tekście nie przedstawię, może wszystkich pomysłów, skupię się wyłącznie na zbijaniu tytułowej obiekcji.

Obiekcje klienta – jestem zadowolony z obecnego dostawcy

Z obiekcją „Jestem zadowolony z obecnego dostawcy” możemy się spotkać w rozmowie telefonicznej, czy w trakcie spotkania z potencjalnym klientem. Według mnie, pewną propozycją odpowiedzi osobie, która ją zgłasza mogłoby być „coś” z poniższej listy:

  • Wiele osób tak mówiło, zanim odkryły korzyści płynące z mojej oferty.
  • To dobrze, że zna Pan sektor usług, w którym działam, jednak tym bardziej powinniśmy się spotkać w celu porównania ofert.
  • To świetnie, tym bardziej będzie nam się łatwiej rozmawiało.
  • Moją intencją nie jest zachęcanie Pana/Pani do zmiany dostawcy, lecz przedstawienie korzyści wynikającej z mojej oferty.

Dla mnie z w/w możliwości najlepsza jest 4. Jej zaletą jest to, że zachęcamy do „niezobowiązującego” spotkania. Jeżeli tylko potencjalny klient, zechce się z nami spotkać i w trakcie przedstawić szczegóły oferty konkurencji, tym łatwiej będzie nam zareagować kontrofertą i zwiększy się prawdopodobieństwo pozytywnego zamknięcia transakcji sprzedaży.

Obiekcje klienta – nie mam czasu

Czy doświadczyłeś już takiej oto sytuacji: Chwytasz za telefon, dzwonisz do potencjalnego klienta, chcesz się z nim umówić na spotkanie, albo porozmawiać o Twojej ofercie, a on na to: – Nie mam czasu!
Wiesz, jak sobie z tym poradzić?

Proponuję wykorzystanie następujących chwytów – odpowiedzi:
– Ok, proszę zatem powiedzieć kiedy mogę zadzwonić? lub
– Rozumiem, proszę zatem zaproponować kiedy możemy się spotkać? lub
– Już kończę, proszę tylko powiedzieć czy mogę zadzwonić jutro o 12:00?.

Zaletą tych odpowiedzi jest to, że nie zamyka się kontaktu, a wręcz przeciwnie próbujesz go podtrzymać, ponowić itp. Zastosowanie w/w odpowiedzi lub podobnych zwiększa prawdopodobieństwo kontynuowania procesu sprzedaży.

Zobacz, wcześniejsze artykuły z cyklu – Jak zbijać obiekcje klienta?

  • Za drogo. Oddzwonię. Nic więcej nie potrzebuję. 1/5
  • Prezes nie kazał łączyć. Jesteście złodziejami. Proszę mi przesłać ofertę. 2/5
  • Nie jestem zainteresowany. Nie mogę teraz rozmawiać. O kolejna akwizycja przez telefon, co znowu. 3/5
  • U was są kolejki. Byłem już waszym klientem. 4/5

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online