zawsze sprzedajesz siebie

Zawsze sprzedajesz siebie

Można mieć niesamowitą wiedzę, można mieć nieprzeciętne umiejętności, ale co z tego jeśli nie potrafi się tego sprzedać? Przyznam, że i ja dość długo sprzedawałem „wyłącznie” usługi. Dopiero po jakimś czasie przyszła refleksja, że w sprzedawaniu usług nie tylko ona (usługa) jest ważna, ale także ten, kto ją serwuje – czyli m.in. ja. Było mi bardzo miło, gdy przychodzili do mnie klienci z tzw. polecenia. Na początku sprawiało mi to przyjemność, dopiero po jakimś czasie „włączyłem” analizowanie tego, co mówili, gdy do mnie przychodzili. Co odkryłem?

Zawsze sprzedajesz siebie…

Był, klient który powiedział: „Bo Pan X mówił, że ma Pan takie pragmatyczne podejście…”. Ktoś inny z kolei mówił „Cieszę się, że do Pana trafiłem, słyszałem że jest Pan precyzyjny…”, a jeszcze innym razem usłyszałem „Pan to potrafi tak prosto powiedzieć…”. Mając te doświadczenia, przy spotkaniach z kolejnymi klientami, bardzo często prowokowałem ich zadając im pytanie: „Dlaczego, akurat przyszli do mnie?”. Z najczęściej powtarzających się odpowiedzi byłem w stanie stworzyć obraz cech, które z perspektywy zadowolonych klientów były istotne. Mając tą wiedzę, zacząłem nieco inaczej rozmawiać z klientami. Starałem się kłaść zdecydowanie większy nacisk na te cechy i elementy, na które zwracali też uwagę poprzedni (zadowoleni) klienci. Nie musiałem długo czekać na efekty. Okazało, się że takiego właśnie podejścia oczekiwali klienci. Ilość zadowolonych klientów rosła, rosły też moje wyniki sprzedażowe. Moja teza dotycząca tego, że w sprzedaży usług liczy się nie tylko usługa, ale również i osoba, która ją reprezentuje, potwierdziła się.

Podsumowanie

Bardzo chcę byś pamiętał, że sprzedając usługi/produkty, jakiekolwiek by one nie były, proszę zapamiętaj, że tak naprawdę sprzedajesz siebie. To, jaki będziesz kompetentny może bezpośrednio wpłynąć na Twoje wyniki sprzedażowe. Jeżeli będziesz myślał, o sprzedawanych usługach wyłącznie przez pryzmat tego, że to są „czyjeś” usługi, na których Tobie nie zależy do niczego dobrego Ciebie to nie doprowadzi. Po prostu zmień podejście nie sprzedawaj już „ich” usług, a wyłącznie siebie (no i „swoje” usługi czy produkty).

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online