zaplanuj swój sukces po udanej transkacji

Zaplanuj kolejny sukces po udanej transakcji

Prowadzenie sprzedaży jest swego rodzaju wyścigiem z czasem. Mamy plany sprzedażowe i czas w jakim musimy je „dowieźć”. W rzeczywistości około 75% czasu poświęcamy na przygotowania do tego aby sprzedawać, a tylko 25% na spotkania i rozmowy z klientami, których konsekwencją jest zamknięcie transakcji lub nie. Chyba każdemu przy takich proporcjach zależy na tym, aby je zmienić na rzecz większej liczby spotkań i sprzedaży, a w konsekwencji osiągnięcie lepszych wyników. Po prostu zaplanuj kolejny sukces po udanej transakcji. Dziś ujawniam kilka trików, które mogą w tym pomóc.

Zaplanuj kolejny sukces po udanej transakcji

Jeśli masz wątpliwość dotyczącą tego co napisałem we wstępie o proporcjach, pozwól, że to rozwinę. Kompleksowe zaprojektowanie transakcji wiąże się m.in. z identyfikacją profilu potencjalnego klienta, znalezieniem źródła lub źródeł, gdzie takich klientów można znaleźć, pozyskaniem informacji na ich temat, uzyskaniem danych umożliwiających nawiązanie kontaktu, próby nawiązania kontaktu i – jeśli się uda – doprowadzeniu do spotkania z klientem, w trakcie którego mamy okazję podjąć próbę sprzedaży tego co oferujemy. Jeśli już masz doświadczenie w sprzedaży to zapewne wiesz, że udaje się spotkać zaledwie z „garstką” klientów, z których tylko część może dokonać zakupu. Biorąc pod uwagę jak mało jest tych, którzy kupują, warto ich „wykorzystać” do skrócenia czasu dotarcia do nowych klientów, a w konsekwencji zwiększenia swojej sprzedaży. Warunkiem koniecznym jest, aby klient rzeczywiście był zadowolony z zakupu naszego produktu lub usługi. Zaplanuj kolejny sukces po udanej transakcji, a konkretnie:

Poproś o zarekomendowanie nas i naszej oferty swoim znajomym.

To podobno robią wszyscy… Z moich obserwacji wynika jednak, że w 90% przypadków kończy się to wyłącznie na prośbie… Jak zatem zwiększyć skuteczność? Poza zadaniem pytania, warto zadać kolejne: czy konkretnie i personalnie może nam wskazać komu poleciłby Pan/Pani skorzystanie z mojej oferty? Można podpowiedzieć, że ma przy sobie zapewne telefon komórkowy i wskazanie od jednej do pięciu osób z pewnością nie będzie problemem…

Umów się na kolejne spotkanie/telefon w krótkiej perspektywie czasu (ok. tygodnia od zakupu), w celu weryfikacji poziomu zadowolenia klienta z oferty.

Jeżeli zachodzi taka potrzeba udzielenia dodatkowych informacji nt. dodatkowych funkcjonalności, itp. Wtedy można też zaproponować cross-sell lub up-sell na tym kliencie, który już raz dał się „przekonać”, że jesteśmy fajni i mamy fajną ofertę. Oczywiście, jeśli wcześniej nie udzielił odpowiedzi na kwestie z punktu pierwszego, to można raz jeszcze tego spróbować…
Mimo sugestii, aby kontaktować się po tygodniu, warto również i później wracać do tego samego klienta i od czasu do czasu mu się przypominać, być może później „dojrzeje” do tego, aby kogoś nam zarekomendować…

W zależności od branży i oferty, można próbować cross-ować rodzinę tej osoby.

Przykład: jeśli w naszej ofercie poza produktami dla dorosłych, mamy coś co może się przydać dziecku, warto o to „zagaić”, bo też i siła przekonywania jest inna, gdy „rodzic zachęca”…. Analogicznie do rodziny, jeśli klientem jest firma (zwłaszcza właściciel), dlaczego nie zapytać go o możliwość cross-a, na jego pracownikach (jeśli takowych zatrudnia)?

Nieco bardziej „odjechaną” możliwością jest zmotywowanie zadowolonego klienta do wspólnej akwizycji, przy założeniu, że jego produkty (jeśli coś sprzedaje), są w jakiś sposób komplementarne z tym, co i my oferujemy.

Jakby to mogło wyglądać? No cóż, jeśli klient sprzedaje np. tablety, a my akcesoria do nich – dlaczego on w swoim sklepie, nie mógłby wystawić naszych produktów – naturalnie, jeśli podzielimy się z nimi częścią dochodu…

Podsumowanie

Cztery różne propozycje na to, jak możesz zaplanować swój sukces po udanej transakcji. Nie wyczerpują oczywiście zakresu i tematu, mam jednak nadzieję, że staną się one dla Ciebie inspiracją, do dalszych poszukiwań, co jeszcze można zrobić i jak jeszcze „wycisnąć” euforię wywołaną zakupem Twojego rozwiązania.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.