jak zachęcić potencjalnego klienta do kliknięcia w maila

Jak zachęcić potencjalnego klienta do kliknięcia w emaila?

Niczym się nie wyróżnię pisząc, że email oraz komórka to obecnie podstawowe narzędzia komunikacji bezpośredniej z klientami. Każdy kto, do pozyskiwania klientów, posługuje się podobnie jak i ja w/w narzędziami zapewne dąży do ich optymalizacji, rozumianej jako zwiększanie efektywności działań sprzedażowych prowadzonych z ich wykorzystaniem. Dziś chciałbym podzielić się jednym z prostych, aczkolwiek skutecznych trików wykorzystywanych przy mailingach.

“Re:” dla potencjalnego klienta

Każdy z nas otrzymuje dziennie mnóstwo emaili, większość z nich zapewne stanowi spam. Są jednak wśród nich i takie, w które klikamy. Interesującym trikiem, niewykorzystywanym jeszcze na skalę “przemysłową” 🙂 jest zastosowanie w temacie emaila następującego zwrotu “Re:”. Ten zwrot sugeruję, że ktoś udziela nam odpowiedzi na nasz wcześniej wysłany email. To powoduje, że z większą ufnością podchodzimy do takiej korespondencji i klikamy ją w przekonaniu, że już uczestniczymy w danej dyskusji.

Naturalnie wykorzystanie “Re:” w temacie wcale nie musi oznaczać, że ta dyskusja trwa – to po prostu kolejna forma sprowokowania potencjalnego klienta do reakcji i kliknięcia w maila. Czy to zawsze działa? Na jednego zadziała, na innego nie. Przeprowadzone przeze mnie badania i obserwacje pokazują, że trik z “Re:” może zwiększyć prawdopodobieństwo kliknięcia w emaila – poprzedzonego taką konstrukcją od kilku do kilkunastu procent.
Warto pamiętać, że samo “Re:” nie załatwia sprawy, ważne jest to co dalej jest podane w temacie poza “Re:” oraz od kogo pochodzi dany email.

Podsumowanie

Jeżeli posługujesz się w swoich procesach sprzedażowych mailingami i dysponujesz możliwością zmierzenia ich efektywności – sprawdź choć raz jaki skutek odniesiesz jeśli wyślesz mailing, poprzedzając go w temacie konstrukcją “Re:” – proszę daj znać, jak zauważysz efekty :).

O tym, jak jeszcze można sprowokować do kliknięcia emaila i jego otwarcia pisałem już kiedyś – zachęcam do przeczytania tekstu “Email w sprzedaży“.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.