WSPARCIE W ZAWIERANIU TRANSAKCJI - WPIS

Wsparcie w zawieraniu transakcji

Wyobraź sobie następujący scenariusz: współpracujesz z różnymi klientami. Z częścią z nich masz relacje. Widzisz, że stać ich na to aby kupić więcej. Dostrzegasz nowe potrzeby/problemy/wyzwania, które potrafisz rozwiązać swoją ofertą… za „Chiny” jednak nie potrafisz przekonać klientów do kolejnych swoich rozwiązań. W takiej sytuacji przydałoby się Wsparcie w zawieraniu transakcji…

Krótkie wprowadzenie

Jeden z naszych klientów, firma z branży IT – tworząca naprawdę wyjątkowe i unikalne rozwiązania, zwróciła się do nas z prośbą o wsparcie w zawieraniu transakcji. To bardzo ciekawa sytuacja, ponieważ firma jest renomowana, ale jak podkreśla jej właściciel tworzą ją wybitni informatycy, nie sprzedawcy… Takich sytuacji i firm, które mają trudności w przekonaniu swoich stałych klientów do zwiększenia ilości produktów jest znacznie więcej. Bazując na tych spostrzeżeniach i doświadczeniach – zaprojektowaliśmy zupełnie nowy produkt – Wsparcie w zawieraniu transakcji.

Na czym to polega?

To dość złożony produkt, ponieważ wymaga bezpośredniego zaangażowania naszych konsultantów w budowanie transakcji. Jeżeli myślisz, że nasi konsultanci niczym herosi z filmów Marvella – wpadają na spotkanie i „wszystko, wszystkich rozwalają” to muszę Ciebie rozczarować. To wcale tak nie działa…

W pierwszej kolejności zbieramy dane i informacje nt. dotychczasowych relacji, transakcji prowadzonych z danym klientem. Uzupełniamy wiedzę z naszych źródeł nt. danego klienta, branży w jakiej działa, itp. Równolegle przetwarzamy oba zestawy informacji. W kolejnym etapie wspólnie z naszym klientem, dążymy do uczestniczenia w spotkaniu z klientem naszego klienta. To bardzo ważny moment; w trakcie tego spotkania staramy się zrobić dobre wrażenie, a przede wszystkim weryfikujemy potrzeby klienta naszego klienta, pod kątem zaspokojenia ich ew. rozwiązaniem naszego klienta. Skłamałbym, gdybym napisał, że wtedy dzieje się magia… Wracamy do siedziby naszego klienta i wspólnie konfrontujemy nasze wrażenia po spotkaniu. Na podstawie sugestii naszych konsultantów, rewidujemy propozycję i dążymy do wzięcia udziału w kolejnym spotkaniu, w którym rekomendujemy zapoznanie się z propozycją rozwiązania, które może zaspokoić zidentyfikowane wcześniej potrzeby.

A czym to się kończy?

Chciałbym napisać, że 100% sukcesem… Niestety, jak się domyślasz, tak się nie dzieje… Ponieważ produkt ma krótką historię i uczestniczyliśmy zaledwie w kilku takich transakcjach, wyniki które osiągnęliśmy trudno nazwać „stabilnymi” i „gwarantowanymi”. To, na co chciałbym zwrócić uwagę, to fakt, że wartością dodaną tego produktu – dla klienta, który decyduje się z niego skorzystać – jest zaangażowanie w transakcję dodatkowych osób (naszych konsultantów), którzy z całą swoją wiedzą, umiejętnościami i determinacją dążą do osiągnięcia sukcesu. Sama obecność naszych konsultantów w takich spotkaniach, wnosi specyficzną „świeżość”, a także „ciekawość” po stronie kontrahenta naszego klienta…

Być może i Ty potrzebujesz takiego wsparcia? Zapoznaj się ze szczegółową specyfikacją tego produktu – TUTAJ.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.