Wartość dodana – Value Added Services (VAS)

Wśród najnowszych trendów w sprzedaży, jednym ze zdobywających coraz większą popularność jest urozmaicanie oferty podstawowej o tzw. wartość dodaną. Zanim przejdę do wyjaśniania co to takiego wartość dodana, przybliżę Tobie, jaka jest geneza dodawania jej do standardowej oferty.

W ramach wstępu, wartość dodana…

Z pewnością zauważyłeś, że bez wglądu na rodzaj prowadzonego biznesu, występuje zaostrzające się zjawisko rywalizacji z konkurencją. Przybiera ono różne postaci, jedną z najbardziej brutalnych jest wykańczająca obie strony „wojna cenowa”. Systematyczne schodzenie z ceny produktu doprowadziło do sytuacji, że w niektórych branżach podstawowe rozwiązania, za które jeszcze niedawno trzeba było płacić, dziś są udostępniane zupełnie za darmo. Przykładów jest wiele: banki walczą o klientów kontami za zero, usługi telekomunikacyjne – telefonem za złotówkę, czy nawet zakup domeny internetowej za złotówkę… Ta rywalizacja doprowadziła do tego, że niektóre podmioty zaczęły licytować się tym, kto oferuje więcej za zero… Wielu jedzie po „bandzie”, ale niektórzy już się zorientowali, że nie tędy droga, bo nie dość, że zarabia się mniej (świadomie rezygnując z części przychodów), to wcale nie przyrasta ilość klientów. I tu pojawia się…

Światełko w tunelu – wartość dodana…

Czym jest wartość dodana? Wartość dodana to konkretne rozwiązanie, które pozwala zaspokoić inne – ważne potrzeby klienta. Podam konkretny przykład, jedna z polskich firm leasingowych zajmujących się finansowaniem pojazdów, zaczęła poszukiwać elementów, które uzupełnią jej podstawową ofertę. Dogadali się z jedną z rafinerii, która zaproponowała swój produkt w postaci karty paliwowej z elementami cash-back’u, poza tym dodano również ubezpieczenie DAS. Zwróć uwagę, że wartość dodana to usługi zupełnie innych podmiotów, świetnie uzupełniające produkt podstawowy.
Jak to się ma do wojny cenowej i ew. wzrostu sprzedaży? Sprzedawca powinien tak poprowadzić rozmowę sprzedażową, aby pokazać, że skorzystanie z dodatkowych usług obniży koszty funkcjonowania danego klienta. Z perspektywy firmy, która włącza do swojej oferty wartości dodane, korzyścią jest to, że nie ponosząc dodatkowych kosztów ma szansę wzbogacić swoją ofertę, wzrasta lojalność klienta, itp. Dla firmy, która dostarcza wartość dodaną, korzyścią jest wzrost sprzedaży, poprzez możliwość crosowania nie swojej bazy. A co zyskuje klient – dostaje kompleksową ofertę, ekstra pakiet korzyści na atrakcyjnych warunkach cenowych.

Jeszcze jeden przykład z naszego rynku 😊

Alior Bank rozwija projekt internetowego portalu dla przedsiębiorców. Zafirmowani.pl – poza narzędziami wsparcia biznesu, bogatą bazą wiedzy oferuje zestaw ofert specjalnych – wartości dodanych. W ramach tego pakietu znajdują się świetni dostawcy wyjątkowych i bardzo konkretnych wartości dodanych. Skoro są tam najlepsi to nie mogło zabraknąć i naszej oferty 😊. Specjalnie z myślą o zarejestrowanych użytkownikach portalu Zafirmowani.pl opracowaliśmy wartość dodaną w postaci projektu „Strategia wzrostu przychodów ze sprzedaży nawet o 20%”. Produkt, poza tym, że jest wyjątkowy w swojej merytoryce, posiada bonus cenowy w postaci 50% rabatu na usługi związane ze wsparciem wdrożenia zaprojektowanej przez naszych ekspertów strategii.

wartość dodana zafirmowanipl
wartość dodana zafirmowanipl

 

Podsumowanie

Chcesz skutecznie walczyć o klienta? Zastanów się, czy chcesz rywalizować wyłącznie ceną? Rozwijanie wartości dodanych to przyszłość. Jak nie wiesz, jak się do tego zabrać – nie wahaj się ani przez chwilę – jesteśmy do Twojej dyspozycji 😊 – KONTAKT.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.