ustawka sprzedażowa

Ustawka sprzedażowa

Z czym kojarzy się Tobie termin ustawka? Pewnie znasz kilka o wiele bardziej ciekawych znaczeń, niż to, które ja za chwile zaprezentuję. Czasami jest tak, że podejmujemy próbę sprzedania „czegoś”, a klient nas zaskakuje mówiąc, że nie chce, nie jest zainteresowany i takie tam… Kiedyś jeden z kolegów świetnie to podsumował „ten klient, on tego chce tylko jeszcze o tym nie wie”. W takich okolicznościach trzeba po prostu wzbudzić „tę” potrzebę u klienta, a w tym doskonale może pomóc ustawka sprzedażowa.

Na czym polega ta ustawka sprzedażowa?

Podam przykład – wyobraź sobie następującą sytuację. Do apteki wchodzi jedna osoba i pyta farmaceutę:
– Czy ma ten reklamowany w telewizji środek, np. na potencję o nazwie „dynamit”.
– Nie, nie mamy, dysponujemy innymi świetnymi specyfikami o podobnym działaniu.
– A to dziękuję, ja jednak słyszałem, że ten „dynamit” to dopiero działa…
Następnego dnia, może przyjść zupełnie inna osoba i znowu pyta o ten sam środek. I tak można jeszcze ze dwa, trzy razy. W końcu trzy dni później pojawia się w aptece przedstawiciel handlowy i informuję, że dysponuje świetnym środkiem o wybuchowym działaniu i nazwie „dynamit”. Co w takiej sytuacji zrobi farmaceuta? Czy zamówi „dynamit”? Oby – mam nadzieję, że już wiesz na czym polega ustawka sprzedażowa :).
A teraz wcielę się w rolę tych, którzy zawsze i wszystko krytykują i wskażę kilka minusów tego triku.
– Nie w każdym biznesie taki trik może zadziałać, warto jednak rozważyć, czy faktycznie nie da się go zastosować,
– Wymaga trochę czasu, żeby zaaranżować ustawkę sprzedażową, a nie każdy go ma,
– Opłaca się tylko w tych biznesach, w których się opłaca (nikt nie będzie zabiegał, o to aby sprowokować taką ustawkę, aby sprzedać 1 kilogram mąki).

Podsumowanie

Ustawka sprzedażowa jest całkiem fajnym trikiem, pod warunkiem, że dobrze się do niej przygotuje. Nie ma 100% pewności, że zadziała. Choć dopóki tego nie spróbujesz to nie wiesz… 🙂

 

Chcesz jeszcze więcej pomysłów i inspiracji w temacie TRIKÓW SPRZEDAŻOWYCH? Kliknij.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.