dni cudów sprzedażowych

Jak uniknąć dni cudów sprzedażowych?

W każdej normalnej organizacji, która żyje ze sprzedaży, ustalane są plany sprzedażowe, no i okresy rozliczeniowe, w których te plany należy realizować. Pewnym wyzwaniem od zarania dziejów jest, jak sprawić, aby równomiernie realizować sprzedaż, aby uniknąć znaczących przyrostów sprzedaży w końcówce okresu rozliczeniowego. Mam takie wrażenie, że jak dotąd nie znaleziono złotego środka w tym temacie, chyba że…

Jak uniknąć dni cudów sprzedażowych?

Tytułowe dni cudów sprzedażowych dotyczą końcówki okresu rozliczeniowego, kiedy to cała „ekipa” mobilizuje się, chcąc dopiąć plany sprzedażowe. Dlaczego im na tym tak zależy? No cóż, to normalne, że od realizacji planu uzależniona jest wysokość ich wynagrodzenia, premii, itp. W zależności od biznesu może być tak, że w tych ostatnich kilku dniach okresu rozliczeniowego może być realizowane od 25% do 50% planów sprzedażowych. Komu to przeszkadza, że tak to po prostu działa? No cóż, osobom zarządzającym sprzedażą, które, co tu kryć, wcale nie chcą przeżywać stresu z powodu niepewności dotyczącej zamknięcia planów lub nie. Stąd właśnie wziął się ten „dziwny” tytuł tego tekstu – ponieważ, wszyscy zastanawiają się co zrobić, aby sprzedaż była bardziej przewidywalna, co zrobić, aby ryzyko zamknięcia planów nie dotyczyło tych kilku dni końcówki okresu rozliczeniowego.

Rozwiązanie

…skorzystamy z najnowszych osiągnięć techniki i bardzo precyzyjnie będziemy śledzić i monitorować zachowania handlowców, poszczególne transakcje itp. w trybie ciągłym, a okres rozliczeniowy skrócimy do jednego dnia. Co wydaje się naprawdę głupie. Tyle mówimy o systematycznej pracy w sprzedaży i co z tego? Osobiście stoję na stanowisku, że w tej materii nic nie zmienimy i zawsze będziemy mieli dni cudów sprzedażowych. A może masz inne zdanie?

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online