super produkt brak klientów

Mam super produkt, ale brak klientów…

Czy tytuł nie brzmi znajomo? Czy nie masz wrażenia, że wiele osób, firm – zaczyna sprzedawać zaczynając od końca? Po raz kolejny spotkałem się z sytuacją, gdzie ktoś najpierw stworzył produkt, a dopiero potem pomyślał o tym, że ktoś go przecież musi kupić.

Co można zrobić w tej sytuacji?

W mojej ocenie są trzy możliwe rozwiązania w takiej sytuacji:

  1. Jeżeli sam autor produktu, nie potrafi odpowiedzieć na pytanie na jakie/czyje potrzeby on odpowiada – to może warto „poddać się” i odpuścić sobie „główkowanie” na temat tego, komu go sprzedać. No i warto, zacząć wszystko od początku w prawidłowej kolejności, czyli…
  2. … ta prawidłowa kolejność to identyfikacja niszy rynkowej, umożliwiającej zbudowanie odpowiedzi na pewne zbiorowe, czy też powtarzalne potrzeby. Jeśli uda się taką identyfikację przeprowadzić o wiele łatwiej skonstruować produkt. Ba o wiele lepiej go modyfikować jeśli „namierzy się” potencjalną grupę klientów.
  3. Czasem jednak jest już za późno, aby zaczynać wszystko od początku wtedy to co należy zrobić to zmodyfikować produkt, w taki sposób, aby jednak zidentyfikować, potrzeby które mógłby on zaspakajać. Jak nazwiemy, te potrzeby o wiele łatwiej będzie zidentyfikować, tych którzy mogą je posiadać, a w konsekwencji, komu będzie można sprzedać produkt.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online