spotkanie z klientem

Spotkanie z klientem. O której godzinie najlepiej?

Często, gdy próbujemy coś sprzedać, musimy zaaranżować spotkanie z klientem. Każdy szczegół przygotowań do spotkania jest ważny. Nie bez znaczenia jest to, na którą godzinę umówić spotkanie. Poznaj trik, który wspiera wybór optymalnej godziny, a w konsekwencji zwiększa szanse na spotkanie z klientem.

W praktyce jest tak, że…

jeżeli zadzwonimy do potencjalnego klienta i zapytamy, czy zechce się z nami spotkać… Powinniśmy się liczyć, że w większości przypadków przyjmiemy „na twarz” (obiekcję) w stylu, „nie mam czasu”.

Co zatem można zrobić, aby tego uniknąć?

Spróbujmy „zarządzić” tą sytuacją, w taki sposób, aby nie dać klientowi możliwości wyartykułowania w/w obiekcji. Jak to zrobić? Najprostszym i skutecznym rozwiązaniem jest danie klientowi możliwości wyboru i tak, dzwoniąc do klienta możemy powiedzieć coś takiego:

– Dzień dobry, chciałbym się z Panem koniecznie jutro spotkać, woli Pan przed południem, czy po południu?

Zwróć uwagę, że tak sformułowane pytanie „oddala” perspektywę przyjęcia obiekcji – „nie mam czasu”. Dajesz klientowi wybór. Jeśli wybierze np. pory popołudniowe, wtedy dalej „zarządzasz” tą sytuacją (rozmową) i pytasz – dając kolejny wybór:

– Woli Pan godzinę 13:00, czy 15:00?

Klient pewnie wybierze którąś z zaproponowanych lub sam wskaże inną. Z twojej perspektywy jako sprzedawcy najważniejsze jest jednak to, że „dopiąłeś swego” i „wygrałeś” spotkanie z klientem! Gratuluję :).

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online:

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.