sale

Sale, rozprzedaż, wyprzedaż, obniżki – czy to wystarczy, żeby zachęcić klienta?

sale
sale

kilku tygodniu witryny sklepowe „krzyczą” do nas tytułowymi hasłami. Na dobre zaczęła się licytacja skalą obniżek – „nawet do…” 30% – 50% – 70%… Pytanie, jakie sobie postawiłem to, czy to wystarczy, żeby zachęcić klienta do tego, aby zechciał „wejść”, a jeszcze bardziej żeby zechciał dokonać zakupu?

Sale, rozprzedaż, wyprzedaż, obniżki

W sumie co roku spotykamy się z tymi samymi hasłami, takimi samymi poziomami rabatów. O co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi? To, że o kasę nie ulega wątpliwości. Może jednak warto przeanalizować, co jeszcze chcemy osiągnąć przy pomocy „czyszczenia magazynów”. Pozwoliłem sobie spojrzeć trochę inaczej na kwestię przecen i zaproponować kilka pomysłów na promocje. Mam wrażenie, że jeszcze nie za bardzo je rozpropagowano…

„Wysokość Twojego rabatu zależy od tego ilu znajomych zaprosisz do naszego sklepu” – pozornie głupi pomysł, ale pomyśl jeżeli nawet ktoś przyprowadzi do twojego sklepu 100 znajomych, to potencjalnie właśnie ta „setka” ma szanse poznać Twój sklep i być może ktoś coś jeszcze dodatkowo kupi… Ilu ludzi może ściągnąć, aż setkę chyba niezbyt wielu, co…? Naturalnie dodam, że taki koncept na promocję, wymaga dobrego przygotowania regulaminu promocji, aby stosownie zabezpieczyć swoje interesy…

„99% obniżki na wybrane artykuły” – mocne, co? Wyobraź sobie przechodzisz przed witryną sklepu i widzisz coś takiego, wejdziesz? Jestem przekonany, że „chętniej” niż do takiego sklepu, który pokazuje hasło na witrynie „do 50%”…

„Rozwiąż zadanie (2+2*2=?) i podaj wyniki przy kasie, a dostaniesz nagrodę” – proste zadanie z matematyki, może trzeba więcej przeczytać, przemyśleć, ale jest okazja, żeby pokazać na witrynie coś innego. Co do nagrody może nią być np. rabat…

No i na koniec, kilka kontrowersyjnych, ale już bez mojego komentarza – to dla tych z dużą wyobraźnią:

  • „Rabaty tylko dla profesjonalistów”
  • „Ostatnie dni promocji, jeśli chcesz ją przedłużyć, wejdź i powiedz nam o ile”
  • „Sumujemy rabaty – wejdź i sprawdź”
  • „Tylko nikomu nie mów”
  • „Spokojnie, wystarczy dla każdego”

 

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online