Jak rozpoznać profil klienta

Profil klienta – jak go rozpoznać?

Jak rozpoznać profil klienta? Na jednych z moich warsztatów, pewien początkujący sprzedawca, zaskoczył mnie następującym tekstem: „Rozmawiałem już chyba z 20 klientami, mówiłem każdemu to samo, posługiwałem się skryptem, który dostałem na innym szkoleniu, no i nic nie sprzedałem…”. Temu zdesperowanemu koledze zadałem jedno pytanie, które otworzyło mu oczy „Czy zauważyłeś, że każdy z tych klientów był inny?…”

Wprowadzenie – Jak rozpoznać profil klienta?

Nie dokonałem przy tym żadnego odkrycia, po prostu stwierdziłem fakt. Nie wiem, dlaczego ale wielu handlowców traktuje potencjalnych klientów przedmiotowo – trochę jak „automaty” do kupowania. Jakbyś się czuł, gdyby ktoś gadał do Ciebie jak do lodówki? Z pewnością potraktowałbyś tego rozmówcę tak samo, chłodno… Tym nudnym wstępem, chcę zwrócić tylko Twoją uwagę, że w każdym kontakcie z klientem prawdziwy sprzedawca, poza budowaniem relacji i okazywaniem uczuć podejmuje się szybkiej analizy zachowania klienta, jego stylu wypowiedzi, a wszystko to po to, aby jak najlepiej się do niego dopasować. Jeżeli na poziomie komunikacji i zachowań, sprzedawca szybko nie dopasuje się do klienta, to sprzedanie czegokolwiek będzie bardzo trudne.

W teorii sprzedaży zidentyfikowano różne typologie klientów. Na ich podstawie opracowano profile klientów, które agregują najczęściej występujące zestawy cech. To usystematyzowanie ma na celu jeszcze lepsze dopasowanie się do klienta. Najprostsze z typologii mówią o podziale klientów na 2 główne profile. Zachęcam do zapoznania się z cyklem naszych artykułów pogłębiających zagadnienie typologii i profili klientów – TUTAJ.

Podsumowanie

Mógłbym zapewne napisać więcej w tym temacie, ale mam dla Ciebie coś lepszego. Skorzystaj tu i teraz z darmowego i prostego kursu online pt. „Jak rozpoznać profil klienta?”. Żeby przejść przez ten kurs kliknij TUTAJ.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online

Jesteś przedsiębiorcą? Szukasz pomysłów na rozwój swojego biznesu? Zapraszam do odwiedzania serwisu WojciechDembinski.pl – gdzie staram się podpowiadać, co i jak można zrobić, inaczej, aby Twój biznes rozwijał się jeszcze lepiej i jeszcze szybciej.