ile razy można oszukać klienta

Ile razy można oszukać klienta?

„Jak śmiesz pisać o oszukiwaniu klienta?!”, „Co Ty sobie w ogóle myślisz?!”, „Ty Buraku, nikt nie oszukuje klientów!” – być może, właśnie w taki sposób, część osób skomentuje tytuł mojego dzisiejszego wpisu. A być może, część spojrzy nieco bardziej przychylnym okiem i zastanowi się „Co autor miał na myśli, pisząc w ten sposób…”. Głównie z myślą o tych drugich wyjaśniam, o co mi chodzi…

Wprowadzenie – ile razy można oszukać klienta?

Wśród osób prowadzących sprzedaż można znaleźć tych „dobrych” i tych „złych”. Pisząc o tych „złych” wcale nie mam na myśli osób, którym nie udaje się osiągać wyników, a tylko tych, którzy sprzedają w nieuczciwy sposób. Najczęstszym przypadkiem jest nadużywanie zaufania klientów, czyli mówiąc wprost, ich oszukiwanie. Osoby, które korzystają z takich rozwiązań nie zawsze są jednak świadome tego, że zachowując się w ten sposób, psują rynek innym sprzedawcom, a już najbardziej sobie. Doświadczeni sprzedawcy, wiele ze swoich udanych transakcji, zawdzięczają rekomendacjom pochodzącym od zadowolonych klientów. Jeżeli ktoś oszuka klienta, to z pewnością nie może na nie liczyć. Co gorsza, jak pokazują badania i smutne doświadczenia niektórych osób – niezadowolony klient, a tym bardziej ten oszukany – może o tym fakcie powiadomić bardzo szerokie grono osób. Co to może oznaczać dla takiego sprzedawcy? To już jest pytanie retoryczne…

Podsumowanie

Odpowiadając na tytułowe pytanie, chciałbym szczególnie każdemu początkującemu w sprzedaży powiedzieć, że NIGDY NIE MOŻNA OKŁAMYWAĆ KLIENTA! Każde nawet najmniejsze kłamstewko, może wrócić z siłą „wodospadu” i „zwalić z nóg” nawet największych twardzieli… Dlatego warto o tym pamiętać i tego unikać.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online