jak przekonać klienta wpis

Jak przekonać klienta? Identyczna cena.

Walcząc z konkurencją o klienta posługujemy się różnymi „chwytami”. Od zawsze klienci zwracają szczególną uwagę na cenę. Może ona być wysoka, niska, ale co w sytuacji, gdy jest ona dokładnie taka sama, jak u konkurenta? Inaczej mówiąc, jak przekonać klienta, że moja oferta za X złotych jest lepsza od analogicznej oferty konkurencji, która również proponuje X złotych?

Dla lepszej ilustracji posłużę się prostym przykładem. Zarówno ja, jak i mój konkurent jesteśmy „pośrednikami” tego samego dostawcy. Powiedzmy sprzedajemy klocki LEGO. Na konkretny zestaw mamy tę samą cenę. Jak przekonać klienta, że moja oferta jest lepsza? Nie da się w takiej sytuacji porównać szczegółowych elementów tej oferty z uwagi na to, że sprzedajemy dokładnie to samo. W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego, jak tylko „nadbudować”, albo „rozszerzyć” zestaw atrybutów związanych z tą ofertą o elementy, na które mamy realny wpływ. Co to może być? Podam kilka przykładów:

  • darmowa dostawa zamówionego zestawu pod wskazany adres,
  • zapakowanie zestawu – forma prezentu „niespodzianki”,
  • zapewnienie serwisu ponad standardowy okres gwarancyjny,
  • udostępnienie dodatkowego rabatu na kolejny zestaw – ważnego w ciągu np. 6 m-cy,
  • darmowa prezentacja kolejnych modeli, zestawów w siedzibie firmy lub u klienta,
  • itd.

Podsumowanie

Jestem świadom, że podane przykłady niekoniecznie są adekwatne do sprzedaży klocków LEGO, ale moim celem było wskazanie szerszej perspektywy, liczę że coś z tego możesz wykorzystać dla swojej oferty, a jeśli nie, liczę, że pobudziłem Twoją kreatywność, do wymyślenia czegoś zupełnie nowego, co pozwoli Tobie samodzielnie znaleźć odpowiedź na pytanie jak przekonać klienta aby dokonał wyboru Twoich rozwiązań, a nie konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.