program partnerski

Program partnerski – jak zwiększyć sprzedaż?

Jeżeli prowadzimy indywidualnie sprzedaż napotykamy na wiele ograniczeń. Niezależnie od tego co sprzedajemy, każdy ma swoją liczbę produktów/usług które może sprzedać samodzielnie. Można odnieść wrażenie, że sami siebie ograniczamy. Niestety, ale tak już jest, że nie da się sprawić aby doba miała zamiast 24 h np. 36 h, co ewentualnie dałoby nam więcej czasu na sprzedaż. Warto więc zastanowić się co można zrobić, aby zwiększać sprzedaż. Rozwiązaniem, które może pomóc w zniwelowaniu w/w ograniczeń jest uruchomienie rozwiązania, jakim jest program partnerski.

program partnerski
program partnerski

Czym jest program partnerski?

Program Partnerski to nic innego jak możliwość sprzedawania Twoich produktów/usług przez wielu sprzedawców, z tą jednak różnicą że wcale nie musisz ich zatrudniać. Żeby jednak zechcieli sprzedawać musisz im zaproponować atrakcyjny system wynagradzania. Nie będę odkrywcą jeśli powiem, że kluczową formą wynagrodzenia przy programach partnerskich jest kasa. Najwięcej programów partnerskich funkcjonuje w środowisku Internetu.

Za co płacić przy internetowym programie partnerskim?

  • Pay-per-sale – to jest opcja, gdzie wypłacane jest wynagrodzenie za nakłonienie potencjalnego klienta do zakupu. Przykładem jest np. sytuacja, gdzie portal finansowy, nakłoni jednego ze swoich użytkowników, do założenia konta w jakimś banku. Przyjmując, że w wyniku tego nakłonienia internauta, otworzy konto w tym Banku, portal otrzyma od Banku ustaloną wcześniej kwotę.
  • Pay-per-lead – w tej opcji zachęca się użytkownika Internetu do wykonania jakiejś konkretnej czynności, przykładem może być np. portal poświęcony tematyce zakładów bukmacherskich, jemu szczególnie zależy na rejestracji użytkowników, mógłby więc on premiować inny portal za to, że nakłoni on swoich użytkowników do rejestracji w portalu bukmacherskim.
  • Pay-per-click – w tej opcji wynagrodzenie można otrzymać, dosłownie za „klikniecie” potencjalnego klienta. Kliknięcie ma służyć oczywiście przekierowaniu na jakąś stronę np. z komunikatem o promocji (landing page). To klikniecie może dotyczyć np.: linku tekstowego, banera, itp.

Poza środowiskiem Internetu programy partnerskie przybierają postać wszelkiego rodzaju „pośrednictwa”. Tu bardzo dobrym przykładem mogą być np.: pośrednicy w zakresie sprzedaży ubezpieczeń, tzw. brokerzy ubezpieczeniowi. Nie sprzedają oni ubezpieczeń jednego towarzystwa, a wielu. Dzięki temu potencjalnemu klientowi są w stanie zaoferować o wiele szerszy wachlarz produktów, co też pozwala im w lepszym stopniu dopasować rozwiązanie pod konkretne potrzeby klienta. Oczywiście nie robią tego za „friko”, a tylko na podstawie zawartych umów za kasę.

Najważniejsze korzyści wynikających ze sprzedaży przy pomocy programu partnerskiego:

  1.  Zasięg – w zależności od tego jak wielu partnerów uda się włączyć do programu partnerskiego, zależy Twoja sprzedaż. Wyobraź sobie, że działasz na rynku lokalnym w obszarze jednego miasta. Załóżmy, że chciałbyś sprzedawać nie tylko u siebie, ale fizycznie nie masz możliwości ponieważ nie możesz być w dwóch trzech, pięciu, dziesięciu innych miastach w tym samym czasie. Dzięki programowi partnerskiemu jest to możliwe, poprzez sieć partnerów.
  2. Kasa – zwiększona sprzedaż to również potencjalnie większy zysk, ale tu uwaga – musisz dobrze skonfigurować cennik dla partnerów, chodzi o to, aby im się opłacało sprzedawać to co Twoje, a jednocześnie, żebyś Ty miał/miała cały czas „coś” z tego dla siebie.
  3. Niższe koszty jeśli chodzi o marketing – to może być trochę dyskusyjne, ale już wyjaśniam co miałem na myśli – chodzi o to, że wprowadzając do PP Twój produkt/usługę w pewnym sensie koszty związane z wsparciem sprzedaży w tym marketingowe zostają niejako przeniesione na partnera. Jeżeli „motywator” (kasa) który mu proponujesz jest dla niego atrakcyjny to z pewnością podejmie zróżnicowane działania w tym również marketingowe, by jak najlepiej eksponować to Twoje „cudo”, by zwiększyć jego zauważalność, co powinno przełożyć się np. na kliknięcia, a w efekcie sprzedaż.
  4. Niskie ryzyko – załóżmy, że sprzedajesz Ty i masz do dyspozycji jednego handlowca, który nie sprzedaje. Można więc powiedzieć, że Twój wynik jest o połowę niższy od zakładanego. Jeżeli zaczniesz prowadzić sprzedaż przez program partnerski to tych sprzedawców możesz mieć więcej, nawet jeśli część z nich nie sprzeda nic, a część tak to ryzyko całkowitego braku sprzedaż jest zdecydowanie niższe.
  5. Zarabianie 24 h/365 dni w roku – to brzmi trochę jak scene-fiction – ale w przypadku programu partnerskiego jest to jak najbardziej możliwe. Wszystko zależy od tego co jest w programie partnerskim. Akurat ta korzyść dotyczy np. środowiska Internetu i tego, co tam, może się dziać. Jak sam wiesz Internet nie ma ograniczeń czasowych, tam gdzie w jednym miejscu jest noc w innym jest dzień i potencjalni klikający, kupujący, itp.

Podsumowanie

Pewnie zastanawiasz się jak przystąpić do programu partnerskiego, albo jak stworzyć program partnerski – w tym artykule nie odpowiem na te pytania, ale zaglądaj do serwisu, już wkrótce opublikuje odpowiednie artykuły w tych tematach. A jeśli pilnie potrzebujesz wsparcia zapraszam do KONTAKTU.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online