jak sprzedać usługę

Jak sprzedać usługę?

Jak sprzedać usługę? Załóżmy, że właśnie w tym momencie dokonałeś odkrycia swego życia. Wymyśliłeś usługę, której nikt inny jeszcze nie oferuje (powiedzmy tak się Tobie wydaje :)). Jedyne co pozostaje to zacząć ją sprzedawać. Od czego zacząć?

Na potrzeby niniejszego tekstu – właśnie wymyśliłem usługę: zostanę profesjonalnym tłumaczem męskich zachowań. Głupie? Być może, oryginalne na pewno. Jak dotąd nie słyszałem, aby ktoś świadczył takie usługi. Komu może zależeć na tym, aby „kupić” taką usługę? Hmmm zastanówmy się… Zanim znajdę potencjalną grupę klientów, uporządkuję wszystko co wiem o mojej nowatorskiej usłudze. W tym celu odpowiem sobie na kilka ważnych pytań:

jak sprzedać usługę
jak sprzedać usługę

Jak sprzedać usługę?

1. Jakie cechy musi posiadać moja usługa?

  • Musi być prosta w przekazie dla potencjalnego klienta,
  • Musi zawierać korzyści, które będą powodowały, że potencjalni klienci będą jej „pożądać”,
  • Musi być łatwa jeśli chodzi o sposób dystrybucji,
  • Musi być unikalna, żeby konkurencja jej łatwo ją skopiowała,

2. W jaki sposób zamierzam „świadczyć” moją usługę?

  • Zakładam, że będę spotykał się z klientami, którzy szczegółowo będą opisywać przypadki, z którymi się spotkali, na tej podstawie będę w stanie przedstawić diagnozę sytuacji,
  • Poza diagnozą będę również prezentował potencjalne scenariusze, które mogą być konsekwencją konkretnych zachowań, a z drugiej strony mogą profilaktycznie wpływać na przyszłe zachowania moich klientów,

3. W jakich kanałach sprzedażowych chciałbym, aby moja usługa była oferowana?

  • Będę sprzedawał bezpośrednio,
  • Udostępnię specjalny numer telefonu „alarmowego”,
  • Zorganizuję również stronę w Internecie, zlecę utworzenie specjalnego formularza umożliwiającego zbieranie zamówień na moje usługi,

4. Czym moja usługa będzie się wyróżniać na tle konkurencji?

  • Można korzystać z usług psychologów, socjologów, choć wiele osób może obawiać się spotkań i kontaktów z nimi, zwłaszcza w tak „egzotycznym” temacie, jak interpretacja zachowań mężczyzn,

5. Kto może być zainteresowany zakupem mojej usługi?

  • Może „mylnie”, ale zakładam, że z mojej usługi w zdecydowanej większości będą korzystały kobiety,

6. Z czego będzie się składała moja usługa?

  • Usługa będzie polegała na diagnozowaniu konkretnych sytuacji (poproszę o opis sytuacji, następnie będę zadawał pytania dodatkowe, w końcu „przetłumaczę” o co chodziło danemu facetowi, no i zarekomenduję co można zrobić dalej, albo inaczej…),
  • Usługa będzie świadczona wyłącznie w postaci werbalnej, choć za zgodą klientek będę nagrywał ich „przygody”, na wypadek ew. reklamacji i konieczności powrotu do konkretnych case’ów,

7. Czy można w jakiś sposób marketingowo wesprzeć sprzedaż mojej usługi?

  • To raczej „dyskretna” usługa, no i jeśli miałbym ją reklamować, to wyłącznie w subtelny sposób. Może warto zastanowić, się jak dotrzeć do opiniotwórczych kobiet i „za friko” pomóc im… Być może będą chciały zarekomendować korzystanie z moich usług innym Paniom…
  • Myślę, że mógłbym wyprodukować mnóstwo wizytówek z krótkim przekazem reklamowym, dogadałbym się z właścicielami salonów fryzjerskich, gabinetów kosmetycznych, solariów itp., żeby je tam pozostawić – być może któraś z Pań się „skusi”. Jak już bym zaczął „zarabiać” na mojej usłudze, mógłbym nawet zaproponować w/w salonom udział w moim dochodzie, jeśli tylko skutecznie będą rekomendować korzystanie z mojej usługi…
  • Strona www mojej firmy/usługi musi wyglądać bardzo profesjonalnie, koniecznie muszę mieć różnorodne formy umożliwiające składanie zleceń.
  • Marzy mi się zrobienie aplikacji na smartfona dedykowanej mojej usłudze…

8. W jaki sposób będą dokonywane płatności za moją usługę?

  • Myślę, że udostępnię opłaty w formie przepłaconej – tj. ktoś płaci z góry zdefiniowaną cenę, a ja w jej ramach zobowiązuję się do zapewnienia konkretnej liczby konsultacji – przykład 500 PLN za 5 jednogodzinnych konsultacji. Będzie to również dotyczyło sytuacji „awaryjnych” tj. takich gdzie klient będzie oczekiwał natychmiastowej odpowiedzi, reakcji z mojej strony.
  • Udostępnię też katalog najczęściej występujących zapytań i odpowiedzi, obsługiwanych w systemie płatności sms’owych. Powiedzmy za 3 PLN będzie można uzyskać, wystandaryzowaną odpowiedź na proste popularne zapytania (zachowania).

To ćwiczenie związane z udzielaniem odpowiedzi na poszczególne pytania usystematyzowało moją wiedzę na temat tego, czym rzeczywiście dysponuję. Co chcę sprzedawać. Odpowiadając na poszczególne pytania, ciągle „otwierały” mi się nowe możliwości w zakresie rozwijania usługi, a także możliwych form jej dystrybucji. Chociażby z tego punktu widzenia zachęcam do przeprowadzenia analogicznego ćwiczenia, w przypadku Twojej „wypasionej” usługi.

Podsumowanie – jak sprzedać usługę?

Nie mam pojęcia, jak Ty odbierasz ten tekst? Nie wiem, czy ktoś kupiłby tę usługę, choć mam wrażenie, że przybrała ona całkiem profesjonalną formę. Nie wiem, jak Ty, ja się świetnie bawiłem pisząc ten tekst, mam nadzieję, że Ty również czytając go. Mimo zabawnej merytoryki, mam nadzieję, że wnioski, które wyciągniesz z tego tekstu będą naprawdę konstruktywne i skutecznie zainspirują Ciebie do myślenia o tym, jak sprzedawać Twoją „nowatorską” i niewidzialną usługę.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie

Skorzystaj z oferty naszych kursów online