Jak sprzedać samochód?

Dziś „biorę na klatę” wyzwanie pt. jak sprzedać samochód? Z góry uprzedzam, że skupię się na samochodzie używanym, bo to o wiele trudniejsze, niż sprzedaż „nóweczki”.

Zacznijmy od usystematyzowania wszystkich kroków związanych z jego sprzedażą.

  1. Karta pojazdu, dowód rejestracyjny, ew. poprzednia umowa kupna-sprzedaży, inne
    Na pewno bardzo ważnym jest zrobienie „porządku w papierach”, a konkretnie warto zebrać wszystkie dokumenty dotyczące auta, które chcemy sprzedać. Każdy potencjalny nabywca będzie chciał się z nimi zapoznać. Brak, któregokolwiek z dokumentów lub też brak wiedzy na temat tego, gdzie „on” (dokument) może być, ma negatywny wpływ na potencjalnego klienta, któremu może „zapalić się” czerwona lampka – „uwaga, z dokumentami jest coś nie tak, zignoruj tego sprzedawcę”.
  2. Estetyka pojazdu
    Trochę „za elegancko” nazwałem ten punkt, ale generalnie chodzi o to, że auto, które zamierzasz pokazać potencjalnemu klientowi powinno być, czyściutkie i to zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Naprawdę warto się postarać, bo przecież większość osób kupuje „oczyma”. Jeśli auto nie jest przygotowane, no to szanse na jego sprzedaż maleją. Każdy kupujący widzący brudne auto może zastanawiać się co też może „jeszcze kryć się pod tą warstwą brudu”… To „wyczyszczenie” auta jest jeszcze ważne z jednego powodu, musisz je sfotografować w różnych ujęciach. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Często słyszę pytanie jakie zdjęcia powinno się zrobić, no cóż minimum to: przód, tył, bok lewy i prawy, a wewnątrz kokpit, kierownica, tylne siedzenia, otwarty bagażnik. Żeby zwrócić uwagę na „dobre detale” warto również im poświecić trochę uwagi i dokładnie je sfotografować.
  3. Gdzie sprzedać samochód?
    Jest kilka możliwości.
    – Można wystawić je w internecie na różnego rodzaju aukcjach
    – Można dać ogłoszenie do gazety
    – Warto rozpuścić info wśród znajomych
    – Można dać je do autokomisu
    – Można je zostawić dealerowi w ramach rozliczenia za nowe lub inne auto
    Sugeruję, aby korzystać z kilku wyżej wymienionych opcji równocześnie, zawsze dzięki takiemu podejściu zwiększa się prawdopodobieństwo sprzedaży auta.