dropshipping

Dropshipping. Na czym to polega?

Wiele osób poszukuje skutecznego pomysłu na prowadzenie sprzedaży. Wiele zastanawia się nad tym, jak sprzedawać w internecie. Myślę, że jedną z ciekawszych, a w Polsce jeszcze „niedorozwiniętych” form jest właśnie dropshipping.

Na czym to polega?

Tytułowy dropshipping to szczególna forma pośrednictwa, polega ona na prowadzeniu własnego biznesu, głównie sklepu internetowego, ale bez konieczności posiadania własnego towaru! Co zatem sprzedaje się w takim sklepie? Towary hurtowni, czy innych sklepów, które je rzeczywiście posiadają. To co istotne, to również i to, że one biorą na siebie proces dystrybucji sprzedawanych towarów. Przykład: W pierwszej kolejności należy znaleźć realną hurtownię lub sklep, które posiadają towar (posiadają go w magazynie lub są w stanie szybko, go pozyskać). Poza towarem, warto się upewnić, że prowadzą sprzedaż „wysyłkową”, czy to we współpracy z pocztą, czy też inną firmą dystrybucyjną. Następnie należy się z nią „dogadać” (podpisać umowę), w taki sposób, aby uzgodnić warunki dotyczące ekspozycji ich oferty w Twoim sklepie (wyłącznie w formie fotografii), opisów poszczególnych produktów, a także tego, że oni biorą na siebie dystrybucję towarów, no i ceny. Co do tej ceny powiedzmy, że cena hurtowni uwzględniająca jej marżę i koszty dystrybucji to 100 punktów, jeśli Ty sprzedasz towar w cenie 125 punktów, oznacza że Twoim przychodem jest te 25 punktów różnicy.

Prawda, że brzmi to fajnie?

Najfajniejsze w tej formie sprzedaży jest to, że nie blokujesz gotówki w towarze, robi to ktoś inny. Unikasz również kosztów magazynu i wszystkich kosztów administracyjnych (energia, woda, gaz, ludzie, itp.). Nie musisz też informować klientów, o tym, że „handlujesz nie swoim” towarem. Ta forma sprawdza się w małym biznesie, w dużym z uwagi na skalę obrotów, może być to dużo trudniejsze. Tak naprawdę koncentrujesz się wyłącznie na marketingu i pozyskiwaniu klientów dla sklepu.

Jakie są ryzyka?

Jest ich kilka, jednym z nich jest uzależnienie się od jednej hurtowni, jak się nie uda, to cały biznes może się wyłożyć. Proces dystrybucji, to musi działać sprawnie, jeśli będą istotne opóźnienia to może zniechęcić klientów, do korzystania. Komunikacja z hurtowniami musi być również sprawna, żeby nadążać z aktualizacją informacji o dostępności produktów.

Podsumowanie

W Polsce jeszcze niewiele hurtowni jest gotowych do tego typu współpracy, biorąc jednak pod uwagę perspektywy dla handlu w Internecie, jestem przekonany, że ilość firm chcących zwiększać swą sprzedaż, również w tym kanale będzie dynamicznie rosnąć.

Zapoznaj się z produktami wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie:

Szczególnie polecamy te w zakresie:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.