co sprzedawać

Co sprzedawać?

Co sprzedawać? Wszyscy chcą sprzedawać. Wielu osobom wydaje się, że jeśli mają się szybko wzbogacić, to najlepiej uruchomić własny biznes związany ze sprzedażą. Wydaje się, że to takie łatwe i proste. Zaskakującym jest to, że zdecydowana większość na początku myśli, że kluczem do odnoszenia sukcesów w sprzedaży jest to co się sprzedaje, a nie jak się to robi.

Co sprzedawać?

W mojej działalności spotykam wielu fantastycznych ludzi, którzy chcą sprzedawać. Zdecydowana większość na początku koncentruje się jednak na „zaprojektowaniu” tego co zamierza sprzedawać. Skupiają więc swoją uwagę na tym, żeby nazwać swój produkt, ładnie go „opakować”, zaprojektować ulotki, założyć stronę internetową itp. Ten etap, wiąże się z ponoszeniem czasem i znaczących nakładów na szeroko rozumiany „marketing”, a także organizację infrastruktury związanej w wytwarzaniem produktów lub świadczeniem usług. Gdzieś to trzeba „robić” potrzeba więc lokalu, potrzebny jest „sprzęt”, itp. Na początku tym działaniom związanym z „inicjacją” towarzyszy duży entuzjazm, z czasem jednak (po około 2-3 miesiącach), pojawiają się „schody”. Mimo poniesionych inwestycji i kosztów, sprzedaż jest „zaskakująco” niska, albo w ogóle jej brak. Dlaczego?! Dlatego, że projektowanie tego całego „biznesu”, rozpoczęto od końca.

Produkt jest ważny, ale nie najważniejszy o wiele ważniejszy jest potencjalny klient, który docelowo miałby być jego nabywcą. W mojej ocenie „startowanie” z biznesem w sprzedaży powinno zacząć się od zidentyfikowania grupy potencjalnych klientów, o potrzebach, które moglibyśmy w „jakiś” sposób zaspokoić. Profilaktycznie przed „startem” warto do razu poszukać 3 różnych grup potencjalnych klientów o różnych potrzebach, żeby zdywersyfikować ryzyko niepowodzenia sprzedaży tylko jednej grupie podstawowego produktu. Szczególnie pomocny w procesie „namierzania” grup potencjalnych klientów jest proces prospectingowy (całkiem szeroko opisany na łamach naszego serwisu w cyklu: Jak znaleźć klienta?). Poza identyfikacją grupy klientów, w kolejnym kroku ważne jest rozważnie w jaki sposób skutecznie do nich docierać z informacją o Twojej ofercie. Specjalnie napisałem słowo „skutecznie”, bo wielu osobom wydaje się, że jak założą własną stronę internetową to klienci będą „walić” przez nią „szerokim strumieniem” – niestety to nie wystarczy.

Jeśli pozwolisz to, chciałbym podzielić się jednym z doświadczeń, kiedyś jeden z tzw. start-up’ów zwrócił się do mnie z prośbą o pomoc, ponieważ po 3 miesiącach prowadzenia biznesu, nie pozyskał żadnego klienta na swój produkt. Wspólnie poszukiwaliśmy potencjalnych klientów i w trakcie tych działań, które były bardzo inspirujące, start-up doznał „olśnienia” i zidentyfikował zupełnie inną grupę „atrakcyjnych” klientów. To odkrycie doprowadziło do modyfikacji istniejącej oferty, no i „jakoś” sprzedaż „ruszyła”. Dlaczego? Ponieważ nie zajmowaliśmy się „dopasowywaniem” klientów do oferty, tylko ofertę „dostosowaliśmy” do nich. Spróbuj i Ty pomyśleć tymi kategoriami i zanim „wydasz kasę” na „opakowanie”, zastanów się kogo i gdzie tak naprawdę chcesz „złapać”.

Jeśli masz wątpliwości – zawsze możesz nawiązać KONTAKT z Nami – sprawdź produkt Osobisty Trener Sprzedaży.

Polecamy:

  • Produkty wsparcia Twojej sprzedaży w naszym sklepie
  • Nasze kursy online
  • Subskrypcje inspirujących VIDEO – Jak zwiększać sprzedaż